|
STRONA GŁÓWNA>Aktywna tablica...
Rok szkolny 2019/2020
Projekt
AKTYWNA TABLICA
2019/2020
W roku szkolnym 2019/2020 po złożeniu wniosku do organu prowadzącego nasza szkoła bierze udział w
projekcie rządowym Aktyna Tablica, aby realizować zadania współczesnej
szkoły takie jak rozwijanie u uczniów i nauczycieli kluczowych
kompetencji z zakresu Technologii Informacyjno-Komunikacyjnej czy
przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym,
wprowadzanie innowacji pedagogicznych w trakcie trwania programu i
dążenie do unowocześniania szkoły.
Planowane sposoby wykorzystania tablicy:
1. Pisanie i rysowanie na tablicy (nauczyciel i uczniowie)
2. Wyświetlanie filmów, zdjęć, obrazów graficznych, które mogą stanowić
tło do notatek i rysunków np. uzupełniających wyświetlane obrazy.
3. Korzystanie z zasobów Internetu w czasie rzeczywistym (w tym z plansz, słowników czy encyklopedii, itp.)
4. Przygotowanie gotowego scenariusza lekcji z teorią, ćwiczeniami
praktycznym i multimedialnymi materiałami uzupełniającymi temat.
Wpłynie to pozytywnie na dynamikę lekcji i lepsze wykorzystanie czasu.
5. Wykorzystywanie na lekcji ćwiczeń interaktywnych* przygotowanych
samodzielnie przez nauczyciela lub wykorzystanie już istniejących
dobranych odpowiednio do poziomu uczniów w klasie. Wpłynie to na dobór
ćwiczeń do potrzeb poszczególnych uczniów i pozwoli na zaangażowanie
uczniów zdolnych jak i tych z trudnościami w nauce.
Jakie zmiany sposobu nauczania i uczenia się uzyskamy stosując tablice interaktywne:
1. Zaangażowanie uczniów poprzez zwiększenie dynamiki lekcji i oddziaływania na wiele zmysłów
2. Dużo większa różnorodność wykorzystanych materiałów podczas lekcji
3. Dostęp do różnych programów i bieżących informacji znajdujących się
na dysku komputera obsługującego tablicę interaktywną i w internecie
4. Możliwość szerszego doboru materiałów do indywidualnych potrzeb uczniów
5. Nauczyciel może wykorzystywać obrazy graficzne, zdjęcia i filmy dla wzmocnienia percepcji wzrokowej
6. Łatwość wykorzystania animacji i symulacji komputerowych do
zilustrowania trudnych zjawisk, których nie można pokazać uczniom w
inny sposób (dotyczy to głównie zjawisk fizycznych czy przyrodniczych),
a co pozwala łatwiej zrozumieć te zjawiska.
Koordynatorem tego projektu w naszej szkole jest Pani Joanna Zamczyk.
Powołany został także zespół wspomagający pracę Dyrektora oraz koordynatora przy projekcie.
W skład Nauczycielskiego Zespołu Samokształceniowego wchodzą:
1. Słubik Jakub
2. Kasprzyk Ewelina
3. Jabłońska Renata
4. Gondek – Sawa Alicja
5. Murawska Anna
6. Żyjewska Sylwia
Lekcja otwarta w klasie Va
Scenariusz lekcji
|
|
|
Złoty
Medal Opiekuna Miejsc Pamięci Narodowej
Galeria
absolwentów
Szkolny zestaw podręczników
Nadzór pedagogicz.
Kalendarz roku szkolnego

UCZNIOWIE: Strony www
Plan lekcji


Innowacje
Dobre praktyki
Kontakt


|