Patron szkoły
     O szkole 
     Misja szkoły 
     Statut

    Regulamin szkoły

     Program wych.

     Syst. oceniania   

     Historia  
 

     Kadra 
     Wychowawcy

     Biblioteka  

     Samorząd 

     Rada Rodziców 

 

     Aktualności 
     Archiwum 
     Wycieczki 
     Sportowcy szkoły
     Prymusi szkoły
     Arboretum
     Galeria

EDUKACJA

REGIONALNA

 


STRONA GŁÓWNA>publikacje
 


TEMAT: BAŚNIOWE KRÓLESTWO

Cele:
- Rozwijanie wyobraźni i kreatywności dzieci;
- Rozwijanie umiejętności współpracy, integracja z rodzicami;
- Kształtowanie empatii dzieci;
- Wdrażanie do pracy zespołowej.

Środki dydaktyczne:
- Bajka pt. „Tęcza” – Małgorzata Karczmarzyk;
- Kukiełki;
- tkaniny i materiały papiernicze w kolorach: żółtym, pomarańczowym, zielonym, czerwonym, niebieskim, fioletowym;
- gotowe elementy z papieru kolorowego;
- listki w kolorach tęczy;
- utwory muzyczne: E. Grieg „Poranek”, C. Saint – Saëns „Akwarium”, „Dźwięki Natury” – żaby.

Przebieg:
1)    Rodzice z dziećmi przygotowują i ozdabiają królestwa wcześniej wylosowane (królestwo  mórz, słońca, ognia, łąki);
2)    Wybranie w grupach „KRÓLOWEJ”, „KRÓLA”;
3)    Obejrzenie spektaklu teatrzyku kukiełek wg treści bajki pt. „Tęcza” M. Karczmarzyk;
4)    Krótka rozmowa na temat treści bajki i wyglądu tęczy. Propozycja zabawy inspirowanej jej treścią;
5)    Podróż po królestwach, wykonanie zadań w celu odzyskania zaczarowanych kredek. Wspólna zabawa z rodzicami.

Zadania do wykonania:

I.    Królestwo ognia:
•    Zabawa z kostką;
•    „Zmęczona biedronka” – relaksacja.
II.    Królestwo słońca:
•    „Kwiaty rosną” – dzieci kwiaty (nasiona) leżą na podłodze. W rytmie utworu „Poranek” promienie słońca budzą nasiona. Te kiełkują, wyrastają łodyżki, listki i rozkwitają kwiaty. Naśladowanie dźwięku szelestu kwiatów poruszanych wiatrem: „sz, szu, szsz”;
•    Układanie kwiatów z żółtych figur geometrycznych (koło, trójkąt).
III.    Królestwo łąki:
•    „Zrywanie kwiatów na łące” – dzieci zbierają tyle kwiatów ile usłyszą dźwięków. Przeliczają w dostępnym zakresie;
•    Masaż relaksacyjny „żabki” (rodzic – dziecko, dziecko – rodzic).
IV.    Królestwo mórz:
•    W rytmie utworu „Akwarium” – taniec z rodzicami - fale, ryby (tak jak podpowiada wyobraźnia).

6)    Po odzyskaniu zaczarowanych kredek dzieci w swoich królestwach kolorują tęczę.
7)    Krótka ewaluacja: „Podobało mi się…”


OPRACOWAŁA:

 Anna WIÓRKOWSKA


 
Publikacje......






 


Złoty Medal Opiekuna Miejsc Pamięci Narodowej

Galeria absolwentów

Szkolny zestaw programów
Szkolny zestaw podręczników
Nadzór pedagogicz.
Kalendarz roku szkolnego


UCZNIOWIE:

    Poznajmy się
    Strony www

  Plan lekcji 

 

NAUCZYCIELE:

   Publikacje 


 Kontakt

Copyright © 2011 Wszystkie prawa zastrzeżone. Wykonał: Karol Wielgus